Converse

Hei hei!

Endelig helg! åh guud hvor jeg har ventet på at den skulle komme. var på jobb til sent i går kveld, og er passe utkjørt i dag. Hard life.

Men, jeg fikk hvertfall kjøpt meg et par nye sko i dag, gode gamle converse. De forrige jeg hadde var så slitt og veldig skitne.

så var på tide med et par nye :-)

Love them!

 

Hva synes du?


Imagine everything in pink


 




Long time no see?

Ja, jeg vet jeg har vært fraværende de siste ukene..månedene? hehe, hvertfall!

Jeg hadde jo store ambisjoner med denne bloggen, blant annet å være en inspirasjonskilde for leserne mine,

men må jo ærlig talt innrømme at jeg ikke kom så langt. beklager det.

Den gode nyheten er at jeg lenge har tenkt å begynne å blogge igjen, og da med jevnlige innlegg.

så håper jeg dere vil fortsette å følge meg, og at jeg også får en masse nye lesere :-) det hadde vært flott det!

Ville vel egentlig bare innom for  fortelle dere det, og ønske alle en god påske!

Selv skal jeg på hytta med familien, det gleder jeg meg masse til. Vi ses etter påske da! L o v e r !

 

XOXO -M

weight loss

 

Enkel proteinrik mat

Det er viktig å få i seg masse proteiner for å ha nok energi på trening. Proteiner er med på å forhindre at kroppen bruker energi på førdøyelse underveis i økten, for å restituere kroppen raskt og for å fylle opp energilagre og igangsette vektprosesser hurtigst og best mulig etterpå.




Før trening bør du spise et middles stort måltid ca. 1-2 timer fra økten. Måltidet bør inneholde karbohydrater og en del proteiner.Eksempel på karbohydratkilder er en salat, ris (ikke hurtigris), kokte poteter, flerkorns grovbrød, melk og frukt. Dette sikrer et jevnt blodsukker før økten, og en langsom frigjøring av energi både før og under økten. Proteiner kan vi få fra kjøtt, fisk, egg, melk eller proteintilskudd. Ved å innta proteiner før trening unngår vi at de nedbrytende prosessene som igangsettes under trening "spiser" av musklene, men i stedet brenner aminosyrer fra kroppens lager.

Under økten kan du eventuelt bruke hurtige karbohydrater i væskeform for å fylle opp energilagre, for eksempel sportsdrikk.Legg vekt på å drikke mye væske før trening og underveis. En grei regel er å alltid ha med seg vannflaske og ikke la tørstfølelsen komme før du drikker.

Etter trening er det av stor viktighet å innta lettopptakelig næring så hurtig som overhodet mulig. Gjerne det minutt du avslutter siste sett. Det er en god ide å blande seg ferdig ett "etter trening-måltid".Det ideelle måltidet på dette tidspunktet inneholder hurtige karbohydrater samt lett opptakelige proteiner. Ved hjelp av kosttilskudd kan vi optimalisere dette inntaket.. Dette blandes i vann eller melk (sistnevnte dersom ekstra næring er ønskelig) og drikkes hurtigst mulig etter trening. Innta for øvrig mye væske etter trening, gjerne minst et par liter de første timene.


Er du flink til å innta protein før/etter trening?

Trening next

Stikker på trening nå!

Har hatt en lang dag og er egentlig ganske sliten, men det er aldri for sent å trene. Så hvorfor ikke?

Skal bli deilig å jogge litt på tredemølla og bli ordentlig sliten etterfulgt av en varm dusj, og kanskje badstu hvis jeg rekker :-)



Håper dere har hatt en fin dag!

Snakkes i morgen ;-)

No pain No gain



Nike free run

Disse skoene passer perfekt for å gå/løpe/jogge i, you name it. Elsker designet og de freshe fargene.

Og det beste av alt er at  de veier bare noen få gram! Tenk det! Hvis du går inn på Nike.com kan du lese mer om skoene. Du kan blant annet designe dine helt egne sko med navnet ditt på!

Mine tre favoritter:



Perfekt julegave :-)

 

Har du slike Nike sko?

I may not



Den ultimate styrkeøvelsen

Forskere har funnet ut at hvis du bare skal gjøre 1 øvelse, bør du velge armhevinger.

Øvelsen er enkel å utføre, du trenger ikke noen form for utstyr, du trener flere deler av kroppen samtidig og alle kan gjøre det. Klarer du ikke ta strake armhevinger til å begynne med, kan du for eksempel stå på knærne eller legge et par bøker på gulvet og senke brystet ned mot bokhaugen. Etter hvert som du blir bedre, kan du fjerne bøkene og voilla!



Trenger du tips til hvordan du utfører den perfekte armhevingen, kan du ta en titt her:

http://aktivtrening.com/trening/styrketrening/den-perfekte-armheving

Husker faktisk at gymlæreren min fortalte at den viktigste styrkeøvelsen vi kunne gjøre var armhevinger.

So there you go!

Hvor mange armhevinger klarer du?

 

Les mer i arkivet » April 2012 » Desember 2011 » November 2011
hits